Saturday, September 24, 2011

Hari Malaysia...

(baru hari ini berjaya menyiapkan entri ini)

whuarghhhh.. penat bukan alang-alang.... tapi best la sebab walaupun tidak bertugas..sebenarnya lagi best sebab tidak tugas.. so bebas bergerak sana sini... entri kali nie semua mengenai Hari Malaysia... dari mula sampai akhir... mula gerak dari opis sampai balik umah.. hehhehehe

15 Sept 2011
Hari nie agak tragik sikit untuk saya.. hehehhehe hari nie Hari Raya peringkat bahagian... jadi ingat mau la melawa sikit... so siap pakai contact lens lagi.. saya pakai warna grey.. tp kalau orang tgk macam saya guna warna biru gelap pulak..awal-awal lagi saya cakap dengan Kak Bashah mau minta sikit eyeliner gel.. hahhahaha..sudahnya bukan setakat pakai eyeliner.. siap kena pakai blusher & eye shadow lagi.. ermmm... macam over pulak saya hari nie.. yalah saya bukan selalu pakai benda-benda macam tu... apa-apa pun hampir setengah jam juga la Kak Jemie tenyeh muka saya dengan semua benda-benda tu..huhuhuhu siap lagi kena tegur boss sebab beberapa kawan pun turut menyaksikan makeover... wa malu la weiii.....ghurrrr rasa pelik pulak muka saya macam tu...tiapalah.. pelik pun pelik la...


 Riang ria 


 wif kak Jamie.. ^_^

lepas habis majlis raya tu saya di pelawa sekali lagi dengan Kak Bashah pasal mau join or not Hari Malaysia.. mula-mula tu rasa segan ada.. takut pun ada yalah... saya bukan bertugas tapi tiba-tiba muncul.. mesti orang rasa pelik... takut kena kutuk pun ada sebenarnya.. setelah saya yakin dan Kak Pah pun tidak kisah saya menyibukan diri sebilik hotel dengan diorang.. dengan pertolongan kak Rosmini saya pun balik uma pack baju..hurmmm masa nie pun belum minta kebenaran dengan boss unit minta kebenaran keluar awal.. yalah semua diorang kena kuar opis kul 4.00 petang.. so saya pun kena juga kuar awal.. keterujaan saya tu amat luar biasa.. yalah sebelum nie mana la saya pernah tengok perarakan kemerdekaan secara live depan mata.. selalu live di TV ja.. tahun lepas saya bertugas.. tapi tahun lepas sambutan hari merdeka kena buat dalam stadium jadi tidak ada perarakan la namanya.. disamping masa tu musim posa...
naik bas dalam 4.20 petang.. masa naik bas tu ada terhidu bau hangit.. bila Kak Pah tanya ngan driver.. driver bagitau tidak ada apa-apa.. so kami pun naik la.. masa tu sudah ada beberapa petugas lain.. ada juga yang tanya baju letak mana.. hahahha maklum la saya just bawa beg pack so saya pun cakap saya saja ja mau join tidak bertugas pun.. tengok diorang macam tidak ada apa-apa reaksi.. so lega sikit la sebab ok ja x kena marah pun.. lepas tunggu semua sudah petugas ada bas pun gerak... masa nie bau hangit tu kuat sangat.. sepanjang jalan bau hangit.. tiba-tiba bas berhenti.. hah!!! sudah.. tup-tup driver cakap entah apa benda yang terbuka di belakang bas...... masa tu kitaorang pun bising-bising.. bau hangit la.. apa lah...hujung-hujung masa sampai Tol Kajang.. lepas bayar tol bas tidak boleh gerak ke depan.. bas tu undur pulak.. whuraaaahhh keadaan itu buat saya panik..beberapa kali driver try tp x juga dapat-dapat...alamak.. bas tu menyebabkan jalan jammed..

ni antara orang-orang yang terkandas...

 seday nya kak nie..



ups... ini action ja..he's not driver.. 

Kalau crita la satu-satu kejadian mesti ini adalah entri yang terpanjang dan berjela-jela.. di pendekan crita kitaorang naik van, naza dan waja kot untuk pegi KL...bas masuk workshop.. 

tersadai kejap di tepi jalan ini...

OTW pegi kay el jalan jammed.. sudahnya kitaorang sampai Quality Hotel dalam kul 8.00 malam..
sampai rehat kejap pastu gilir-gilir mandi.. dalam kul 9.00 malam mungkin turun cari makanan...lama jugalah kitaorang tunggu makanan tu siap.. pakat ramai-ramai beli nasi goreng kampung ja... hampir sejam tunggu makanan siap...sambil-sambil tu ambik gambar.. hehehehehe...

nun di belakang adalah hotel tempat kitaorang menginap..




sampai Dataran Merdeka.. terus dengar taklimat... lepas tu isi perot... heheheh kesian tau.. macam orang merempat ja cara makan macam nie...tapi apa bleh buat yang penting perut x berlagu-lagu minta di isi..






lepas makan... diorang mulakan tugas.. Tagging kerusi...nie penting supaya para VIP ada tempat duduk dan yang penting tidak salah susunan diorang duduk...hehehehe.. klu VVIP lg la kena hati-hati.. sumber rujukan semestinya Unit Protokol...




masa nie still tagging lagi tau.... 

Sempat bergambar



hurmmm bincang.. bincang.. apa masalah tu erkkk????

Sudah penat.... hehehe cantik kn.. walaupun x pakai makeup

whuarhhh kesian.. sampai tetido.. penat sangat la nie...

ini model iklan keronsang.. 

Sebelum balik... di beri taklimat lagi untuk acara esok pagi...

lepas taklimat... ada lagi beberapa group yang tinggal menghabiskan kerja yang belum selesai... 



and..... 16 Sept 2011

wurghhhh.. awal lagi saya bangun sebab sakit pewot.. x tau makan apa...dalam kul 5.00 am kak bashah uda bangun.. siap-siap untuk tugas.. diorang kena gerak awal.. saya pulak tarik selimut dan sambung tido... sempat lagi kak bashah tanya.. larat ke x pegi pagi nie? saya just cakap larat.... nanti kul 7 baru pegi kot.. hehehe.. hujung-hujung.. bagun pukul 7.00 am gerak kul 7.20 am... tu baru la mandi pun express ja..

Wow!!! sangat la ramai orang...dan macam-macam ragam yang ada...



si comel yang turut meraikan Hari Malaysia...




Dato' Yusuf Haslam turut meriahkan sambutan.. (Perarakan)

Shamsul Yusuf

Datuk Lee Chong Wei

Para artis.. ewahhh ada Iqram Dinzly.. 

ini Ex schoolmate.. kecik ja dunia kn.. hehehhe(merujuk kepada orang yang senyum lebar) 

Lepas ja keberangkatan YDPA kitaorang pun balik hotel... kemas-kemas barang dan balik uma... yang pasti sampai ja di uma tido tidak ingat dunia... hehehehe

Tq to acis.. sebab ambik pic nie... i like... huhuhuhu oleh kerana masa yang tidak mengizinkan.. sy lagsung tidak mengedit pictures nie.. selalu.. mesti ada kena edit guna picnik or photo scape... huhuhuhu.. 


No comments:

Post a Comment