Tuesday, August 16, 2011

meManJaKan DiRi DenGan MaKaNAn

Hari nie Awal Morning lagi sudah dapat rezeki.. hehehhe tidak perlu saya membeli makanan .. Kak bashah dengan baik hati bagi saya breakfast gardenia butterscoth... so saya pun makan secara sembunyi-sembunyi tapi tidak lah masuk bawah meja.. hehhehehe...bila tengok line clear.. saya pun ambik sekeping lipat dua n masukkan dalam mulut..tiga kali ngap.. uda habis...hehehehhe.. tidak sampai 5 minit. ambik sekeping lagi. dan ngappp....ermm.. entah brapa keping saya ngapppp tadi... tidak perasan pula..yang penting saya tengok kiri kanan dulu.. maklumlah takut nanti kena cakap tidak hormat orang berpuasa.. tapi saya rasa kawan-kawan di opis semua ok.. faham dengan tanggungjawab masing-masing.. hehehehhe
sebelum waktu rehat tu saya ada minta kebenaran kuar opis.. isi borang kuning sebab ada temujanji untuk rawatan akupuntur sesi yang ketiga... masa minta sign dengan boss rasa macam tidak sedap hati sebab kerap sangat saya mohon kuar opis atas masalah rawatan susulan.. itu belum lagi rawatan fisio.. belum lagi jumpa dengan doktor pakar..nasib baik la jumpa dengan doktor pakar 4 bulan sekali..cuma untuk rawatan akupuntur nie yang agak kerap.. kadang-kadang 2 kali seminggu.. macam minggu lepas saya buat rawatan akupuntur hari selasa.. hari jumaat tu kena pergi lagi rawatan tu.. tapi saya tunda sebab rawatan sesi ke 2 tu kesan dia sakit sangat.. ditambah2 lagi sakit perempuan tu datang.. huhuhuhu sakit tidak terhingga sampai ambik cuti rehat..minggu nie pulak hari nie ngan hari khamis.. whua.... jangan la sakit macam minggu lepas.. kalau tidak sya akan tunda la lagi...ermmm.. berbalik pada title di atas... makan tengah hari di Mc D.. ermmm.. sodap ja menambah berat badan...huhuhu yang sedihnya.. saya lambat sikit ja kuar dari Alamanda sebab awal-awal lagi sudah plan lepas makan terus pergi hospital.. kuar makan dengan kokila.. disebabkan jam sudah menunjukan masa rehat sudah tamat..saya menolak pelawaan kokila untuk menghantar saya ke hospital sebab sudah lewat.. lagipun temujanji saya jam 3.30 pm.. so kena ada di TCM antara jam 3.00pm or 3.15 sampai tu kira ok la.. tapi malang sungguh nasib saya hari nie tunggu bas dalam kul 2.15pm..tunggu punya tunggu tiada bas ke putrajaya sentral.. huhuhuhuhuhu bas yang ada semua park n ride.. may be masa sembayang... huhuhuhu 2.50pm baru ada bas... tu pun bas 100.. ermmm pusing-pusing lagi... hujung-hujung saya juga yang terpaksa guna gear lima...sampai di TCM kul 3.25pm.. na..na.. dengan jantung masih berdegup kencang saya terus masuk bilik untuk pemeriksaan tekanan darah... rehat dalam masa 1 minit..terus kena ambik bacaan tekanan darah...sempat lagi nurse tu usik.. hari nie lambat dora.. takut dengan jarum erk?minggu lepas tunda kn..saya hanya senyum ja... lepas tu terus jumpa tabib tu.. seperti biasa soalan yang akan ditanya... macam mana ada ok? bahagian mana yang sakit?..dan saya pun jawab.. bla..bla..bla...minggu lepas tekanan darah rendah so bilangan jarum yang terpacak di badan tu macam sikit ja berbanding masa 1st dapat rawatan tu.. hari nie.. tekanan darah ok.. banyak pula jarum yang kena guna..huhuhuhuhu...aiyoooo.. banyak betul menyimpang dari title..sebab banyak benda yang mau di conteng dalam my life nie...lepas ja dapat rawatan.. tembus ke bazar ramadan P11.. sebab habis rawatan tu jam 4.30pm sudah.. dalam time slip yang kena bagi sampai jam 5.00pm.. so maknanya terus balik rumah la.. sampai jak bazar ramadan saya yang tidak berpuasa nie pun mengambil kesempatan membeli makanan mengalahkan orang berpuasa.. beli pengat pisang lepas tu ternampak nasi kerabu.. ermmm saya pun beli la.... betul-betul menambahkan berat badan... nanti tulang tidak dapat menampung berat badan.. lepas tu tidak la pandai sembuh-sembuh..huhuhuhu tidak mau!!!!!!!! mau kena kawal nie.....tolong la......

No comments:

Post a Comment