Friday, July 1, 2011

jalan-jalan Melaka

Minggu lepas banyak sangat perkara berlaku...dari hari jumaat sampailah hari ahad.. pergi kenduri kawen terus la bercuti.. penat tu berbaloi-baloi la dengan berjalan dengan kengkawan... hehehehhehehehe so saya mo crita kejadian-kejadian sebelum pergi semasa dan selepas.. hehehhehe

Hari Jumaat
oleh kerana esok hari untuk berjalan jauh dan bercuti-cuti so kakak opis mao p cuci keta... mao mandikan keta kesayangan.. heheheheh kakak nie pon kawan opis jg so balik dr keja terus la cari kedai cuci keta sekitar bangi.. sebelum nie pena jg cuci keta d sekitar kawasan tu.. tp x brapa best sbb x brapa besih org tu cuci.. so plan mao cari tempat lain... hujung-hujung 1 bangi kitaorang tawaf..maklumla kakak tu blur-blur sebab tertekan kerja mungkin.. dia just tekan minyak & pegang stering tu ikut arah hati dia jak hahahhahaha tia apa dimaafkan hehehehhehe... dalam perjalanan tu tertimbul pula isu warna kereta saga blm warna hijau traffic light.. kakak nie tidak mao percaya ada warna tu.. ermmm rasa tidak puas ati plak.. cz xkan saya rabun warna.. hehehehehhe.. so sepanjang perjalanan pusing 1 bangi tu sy try la mao buktikan.. tp hampa... xda sy jumpa.. masa nie pula warna keta tu xda... chisssssss.... sampai dia hantar saya balik uma pon tarak ada jumpa sama tu warna kereta.. aiyoooo  amat mendukacitakan aku...tapi tia apa esok ada masa lagi tak kan la sepanjang perjalanan dari putrajaya to melaka xda kn.. so cuba nasib esk la ar dora...

hari Sabtu...
wah.. awal juga saya bangun hari nie.. cz janji mao kluar putrajaya dalam kul 9.00 am.. hehehhehe...tp rasa-rasa dkt kul 10.00 am baru kuar putrajaya..hehehehe.. dalam perjalanan x juga kuar kereta saga blm warna hijau.. kakak opis uda perli-perli.. huhuhuhuhu tp tia apa perjalanan masih panjang.. kitaorg mao pergi majlis kawen ada 3 buah keta.. ketua konvoi keta biru....

sebelum meneruskan perjalanan tu.. kitaorg singgah breakfast di Hentian Seremban.. ada benda pula yang menarik minat.. sebelum nie saya tidak pernah jumpa ngan alat nie.. kayaam sikit la saya...


ermm...kayam kan saya.. hehehehhe... lepas tu kitaorang meneruskan perjalanan pergi kenduri kawen di selandar, Melaka...tersesat kejap.. tapi ada baiknya kitaorang tersesat.. sebab masa tulah bleh jumpa saga blm hijau.. ermm saya apa lagi terjerit keseronokan.. macam saya dapat pulak kereta tu.. (fenin pulak bila fikir balik perangai macam tu..)hehehehheehehe... gumbira bukan main lagi.. akhirnya saya membuktikan yang kereta saga blm ada warna hijau.. (^^,).. sampai kenduri kitaorg serbu bilik pengantin yang mao bersiap-siap untuk acara seterusnya..




Inilah pengantin tu.. moga-moga berkekalan dan berbahagia hingga akhir hayat..


this is kawan opis(tudung purple).. n her housemate..(tudung biru tua & ala-ala Yuna)baju biru tua opismate jg

nie en. Bard.. ermm lawa kamera...sibuk mao ambik gambar candid..

yang nie lah ketua jalan-jalan lepas tention.. hehehehehe kawan opis jg.. (kak ros + husband)

sebelum keberangkatan pulang rombongan daripada putrajaya mesti lah mao ambik gambar kenang-kenangan ngan pengantin.. upss... yg nie xda muka saya.... 
ermm baru ada muka saya.. hikhikhihk....

Lepas balik dari uma pengantin banyak lagi benda yang kena buat.. mao jalan-jalan di Bandar Melaka pulak.. hehehehhehe


huahuahua.. bukan tempat kitaorang menginap.. 

Lepas tukar pakaian & sembahyang jamak (kecuali saya lah) destinasi seterusnya kitaorang mao nek river cruse.. huhuhuhuhu kesian ngan orang yang menunggu hahahha..
Tgk urg tu.. boring uda menunggu...
















ada hati mo nek & duduk nie beca xda penjaga utk ambik pic.. tup2 pandai bergerak2.. tidak jadi terus...






dalam keseronokan nek cruse tu tiba-tiba macam cruse tu mo langgar pokok... sekali tgk ada pulak hampir sama spesis ngan mr. croc..
biawak..

kalau nek cruse seblah malam lagi cantik sebenarnya.. sebab bnyk lampu-lampu.. menyerlahkan lagi keindahan kota bersejarah tu..

lepas tu makan2 tym.. huhuhuhuhu lambat sangat makanan sampai.. sampai berbunyi-bunyi perut.. 

muka lapar....


nie antara makanan yang di order..









order butter prawn tp nie pulak jadi nya.. (butter + prawn).. ermmmmm

lepas makan sempat jalan-jalan di pahlawan walk tp x beli apa-apa..dalam berjalan-jalan tu terserempak pula black mentor... whuiii mmg black la..gelap la... hahahha jahat pula saya..dalam kul 1.30 am sampai hotel... ermmm apa lagi tdo la jawapnya.. huhuhuhu nnt  baru sambung story pasal Hari Ahad pulak...

No comments:

Post a Comment