Wednesday, July 6, 2011

Kesian nyaaaa..

Seperti biasa... hari nie mula kan rutin harian.... bagun.. mandi.. saya nie pemalas sikit mao iron baju untuk pakai satu minggu.. so setiap pagi baru la sibuk mengiron baju..pakai baju.. pakai bedak sikit.. lip balm.. kuar la rumah..turun lif.. dalam lif tu ada 5 orang 1 jak kumbang lain-lain semuanya bunga-bunga termasuk bunga kecil yand di dukung oleh bunga besar..yang pasti destinasi semua dalam lif tu mao turun d aras G.. tiba-tiba lif berhenti mengejut antara aras G ngan 1... pastu sign d lif tu mao nek atas.. ermmm sudahhhhhhhh.... lif tu gerak naik atas dalam keadaan slow motion jak... nasib bek pintu lif tu terbuka masa d aras 1.. ermmm semua bunga-bunga pon kuar la.. rela lagi turun tangga.. tia apa la bukan nya tinggi sangat kan... 1 aras jak... yang kumbang tidak turun.. tup-tup lif tu memang naik atas... so bunga-bunga turun la tangga.. saya paling akhir turun dalam berhati-hati.. sebab keadaan tangga gelap... handpon d tangan.. payung.. ada hand beg.. beg kecil lagi.. so pergerakan tu agak terbatas la...kakak yang dukung anak tu tiba-tiba terjatuh.... dan terduduk.. hush... kesiannyaaa.. saya bantu juga dia bangun tapi dia cakap tak pa.. tak pa.. saya ok.. tapi bila dia mao bangun payah juga sebab lutut dia sakit..mula-mula saya pegang tangan kakak tu tapi memandangkan keadaan kakak tu terjatuh dan terduduk.. macam saya tidak sesuai pegang tangan dia.. lagi pon saya tidak dapat la menampung berat kakak tu.. so saya lepas kan ja.. lagi pon kakak tu lagi senang mao berdiri sendiri.. anak dia pulak menangis tidak mao jalan sendiri.. mungkin anak tu terkejut... saya pon tidak tau mao buat apa.. kakak yang satu lagi buka pintu tangga bagi terang sikit kawasan tangga tu.. huhuhuhuhu kesian..... tapi kan... saya tidak terfikir pon.. yang handpon murah saya tu kan ada lampu.. masa tu langsung tidak terfikir bleh guna tuk terangkan sikit kawasan gelap tu.. rasa bersalah pon ada juga... huhuhuhuhuhu mudah-mudahan kakak tu tidak apa-apa..

No comments:

Post a Comment