Monday, July 18, 2011

Gogoron...

ehhhheeeewwwwww.......... petang tadi  tiba-tiba Kak Su panggil 'Dora... boss nak jumpa'..1st time bersemuka ngan boss encom.. geeee... gigil kejap..kalau ngan boss unit saya jak tidak la saya pandai takut sangat..bagi saya kalau boss yang up sikit dari boss unit saya yang mao jumpa tu bererti saya bermasalah la tu...masa Kak Su bagitau tu sempat lagi tanya Kak Su..'kenapa kak.. kenapa dia mao jumpa saya? eeee tidak mao la jumpa dia...' Ayat biasa yang kuar dari Kak su' Tak pa jumpa ja.. kenapa nak takut'... ermm...!!! kadang-kadang masa petang la baru la segala hal timbul.. uda la kelam kabut sebab ada kerja yang terlepas pandang.. boss pula mao jumpa.. saya pon ambil la pencil & buku kecil.. mana la tau ada benda yang dia suruh buat so persediaan tuk take note la...uda la panik kejap nanti apa yang dia suruh saya lupa pulak... betul la dari jangkaan.. mesti ada yang tidak kena ngan keja yang saya buat.. tapi akan datang saya akan buat macam boss encom suruh.. huahuahuahua saya memang tidak akan cukup selesa bila berjumpa ngan boss yang lagi up dari boss unit...boss unit2 lain pon saya agak ok ja kalau kena berdepan dengan diorang... walaupun boss tu sangat friendly, baik... macam boss lama mcm En. K.. tapi segan & takut tu tetap ada.. tidak bermaksud Boss En. S(bos encom) nie tidak baik cuma kurang bercakap n friendly mcm En. K...

Berkenaan dengan kerja.. saya memang seboleh-bolehnya mau capai target yang uda saya buat dalam SKT..sasaran tu pun sebenarnya saya buat selepas akhir penilaian kursus tahun lepas.. dan dengan harapan saya akan dapat capai sasaran yang lebih baik dari tahun sebelum... maklumla untuk capai sasaran perlu ada kerjasama daripada setiap pegawai dan kakitangan dan juga kepekaan ketua unit masing-masing.. dan saya boleh tahu unit-unit yang boleh capai sasaran.. maklumlah ada juga yang liat mao berkursus.. ada yang bagi alasan sebab faktor umur.. (boss lama En. K sempat berpesan dalam satu kursus kalau tidak silap dalam Kursus Protokol.. katanya..timba la ilmu selagi kita hidup...bunyi dia macam tu la).. huhuhuhu tapi apa kan daya tu semua bergantung kepada individu.. kalau kita uda bagi tapi dia tidak terima.. macam mana lagi kan..huhuhuhuh....Boss S nie macam tau-tau jak yang saya sedang bersusah hati pasal target tidak tercapai.. ermmm..
Semangat sikit saya buat kerja.. hahahhaa.. kerja untuk esok uda saya list kn takut ada yang terlepas pandang lagi...chayo..chayo... semangat kunun si dora...

No comments:

Post a Comment