Wednesday, May 18, 2011

chayo..chayo..chayooo....

Hari nie saya tertarik dengan wall post seorang kawan dalam fb..


Jgnlah terlalu cemburu dgn kejayaan org lain tetapi berbahagia lah dgn kehidupan sendiri and diam-diam & palan-palan bah memburu kejayaan. Jgn terburu-buru nanti tak kesampaian tuu. Percayalah Dgn kesabaran akhirnya dapat juga menikmati kejayaan bah tuu...Yg penting jgn mudah angkat "Bendera Putih".


Sebab baru-baru nie macam agak rasa rendah diri pulak bila kawan-kawan rapat saya semua dapat kerja yang gred tingi-tinggi.. semua ada ijazah & ada lagi yang sambung ambik master.. bila dapat tau tu.. ada la juga saya buka laman web U yang dekat-dekat tempat tinggal nie.. wah.. nasib baik syarat tu semua melayakkan saya untuk sambung belajar.... TAPI... bila mao daftar tulahhhh payah sikit...bila tgk pembayaran tu..saya fikir-fikir gaji cukup ka tidak.. rasa-rasa macam tidak berapa mao cukup.. ermm kalau fikir pasal tu sampai bila pun tidak akan cukup...
Bila tgk wall post tu.. saya macam ada keyakinan yang saya akan bleh buat juga.. tapi tidak bleh tergesa-gesa.. biar setiap perancangan tu saya buat satu-satu sampai habis.. ermm sebuat pasal perancangan sejak tidak berapa sihat satu rancangan dan kira target untuk tahun nie terbiar macam tu jak... (kalau tidak mesti ada juga la bahasa lain yang saya tau).. ermm harap anak buah ja lah yang bantu (xda sijil)... disamping buat sesi pembelajaran melalui e-learning.. semua perancangan uda jauh tersasar.. so sad la... ermmmm.. kita hanya merancang tapi Tuhan yang menentukan... God bless me always...*_*

No comments:

Post a Comment