Wednesday, November 9, 2011

Rojak

hurmmm wahai diari alam maya.. title pasal makanan tapi sebenarnya mahu menceritakan pelbagai perkara yang saya rasa hari ini... gherrrrrr.. bunyi macam banyak perkara ja tapi rasa semua kekecewaan dan kedukaan.. tidak ada rasa kegembiraan..

1st keciwa ya amat sebab sudah di penghujung Tahun 2011 sasaran tidak tercapai... jatuh graf pencapaian kerja saya tahun nie.. masa hari Jumaat setelah menyiapkan data-data laporan yang perlu baru saya sedar bahawa saya masih sangat jauh untuk kejar sasaran... jangankan sasaran tahun nie.. untuk melepasi sasaran tahun lepas pun rasanya tidak lepas... huhuhu baru tahun lepas dapat pecahkan target.. terlebih-lebih lagi.. tahun nie hancus pulak...

2nd kesabaran sangat teruji bila dealer bagi tau yang stok belum ada..aishhh mula-mula tu boleh la tunggu.. sebab tidak terdesak sangat mau pakai.. last-last bila ada musibah menimpa.. terpaksa la juga pecahkan kesabaran dengan push-push dealer.. last-last dealer mau pass dengan lain orang... mudah-mudahan dealer yang baru tu boleh settle terus.. sebab dealer lama cakap stok tempat kawan dia (dealer baru) tu ada.. kalau la lambat 2 X 5 juga... adoiiyyyaaaiiii... tention la jawabnya..

3rd hurmmm walaupun dalam kesibukkan rasa pula sesuatu kurang.. mungkinkah banyak lagi kawan-kawan yang masih bercuti??? yeapppp tu sudah semestinya.. dengan ketiadaan sifu (Kak Sue) macam tiada gelak ketawa pulak... hikhikhihkhik.. mesti Boss Encom rindu dengan dia punya PA.. tidak dengar suara dia... selalu boleh juga la dengar dia panggil PA dia...hurmmm tempat Kak Sue pulak macam tiada pengganti.. nampaknya lepas nie Kak Sue tidak boleh cuti la.. sebab tiada yang mahu gantikan tempat Kak Sue..

4th risau dengan berita daripada kampung halaman.. nie baru dengar kisah garaj kereta hancur ditimpa pokok cherry sebab angin kencang...nasib baik cermin si putih tidak pecah.. sekarang nie kawasan pedalaman di Sabah sentiasa ja di landa ribut... palis-palis jauh bala.. jangan la ada lagi berita yang buruk.. risau ya amat dengan rumah yang hampir separuh siap di Papar... eheww...palis.. palissssss...

No comments:

Post a Comment