Wednesday, November 16, 2011

lebihkan makan buah...

Hari nie sebenarnya ada bawa bekal buah... tapi sudah terbeli nasi untuk makan tengah hari.. kebetulan saya tidak brapa makan kalau masakan yang ada durian.. hari nie.. mata jadi biul sikit.. so terambil la lauk tu.. sudahnya.. makan juga la lepas rasa tu tidak la terlalu kuat sangat rasa durian.. dan bau durian tu tidak la terhidu sebab selesma.. tup-tup buka beg yang saya bawa dari rumah ada pulak buah..sudah tua la.. kuat sangat lupa...sendiri yang kasi sedia... hehehe cepat aja makan.. licin owhhh...


Menurut sumber-sumber majalah yang saya baca buah kiwi mempunyai 2 kali ganda vitamin C daripada buah oren.. tapi saya makan kedua-dua buah tu.. sebab sedap ya amat...so dora.. beli buah-buahan tu lebih daripada beli benda-benda merapu..

 yang nie.. rasanya bukan benda yang merapu-rapu kan.. yang nie sebab tekak sangat rasa perit.. so Dequadin la saya cari.. kalau makan ubat.. kompom saya tidak mau makan.. huhuhuhuhu.. teringat pulak iklan Dequadin di TV kalau saya test power menjerit di opis nie.. agak-agak bos encom bleh pengsan x??? hahahahha.. wa tarak berani la...



nyummmyy..nyummmmyyyy buah oren....dan buah kiwi dari Zespri..

Hurmmm.. sedang taip n3 nie.. ada pulak kakak opis yang baik hati bagi buah rambutan...

hehehehe... jomm kita kempen makan buah ja.. supaya boleh kurangkan kadar obesiti Malaysia sebab bila baca paper tadi kadar obesiti di Malaysia adalah yang tertinggi di Negara Asean..

hehehehe kalau makan buah ja diet tidak betul la namanya.. kena makan juga sumber protien yang lain.. lepas tu bersenam.. ini lebih memberi peringatan kepada diri sendiri sebenarnya...

No comments:

Post a Comment