Friday, November 14, 2014

cUmaaa aKu...

Lama tidak membuat catatan dalam alam maya.. sungguh lama.. dari awal kehamilan sehingga sekarang..
Syukur dikurniakan baby girl yang chomel di mata kami berdua..nama x la secanggih zaman sekarang Ariana Eva...baby lahir pada minggu ke 35...berat 2.7 kg doktor cakap baby tidak perlu masuk incubator cuma prolonged jaundice.. Sangat menguji hati saya.. syukur saya berjaya mengharungi semua itu..
Sungguh.. hidup seperti roda.. kadang berada di atas.. kadang berada di bawah.. diberi kebahagian dan diberi kedukaan... liku-liku kehidupan yang harus dijalani..
Kebahagiaan diberi penyeri hidup sebagai pelengkap keluarga...
Namun kami diuji dengan kesihatan bapa mertua yang tidak sihat... seorang yang sentiasa aktif.. tampak sihat dan tangkas dari segi pergerakan cuma kadang kala dia kelihatan pucat...
Sekali pergi klinik cuma sakit biasa.... orang cakap kalau tidak puas hati dengan pemeriksaan di hospital  A kita buat pemeriksaan di hospital B pulak.. biar lah keluar kos agak tinggi tapi puas hati...pergi klinik swasta baru dapat detect ada ketumbuhan di pundi kencing... lagi menyedihkan bila tahu cancer sudah berada di stage 4.. Sedih teramat bila ingat balik... kakak ipar saya bawa ke KL untuk menjadi penjaga sementara sebab tidak berani tinggal anak dengan pengasuh, abang ipar berada di Jepun adik ipar d UPSI.. Hanya ibu dan bapa mertua sahaja yang menghadapi situasi getir itu sendiri...

Kami berdua buat permohonan pindah balik negeri.. husband hantar permohonan pindah awal beberapa bulan dari saya... Kak Sue bagitau dalam kalender Islam ada tarikh baik untuk memudahkan segala urusan.. hehehhehe saya main ikut ja.. hantar permohonan.. semua diluluskan.. cuma kekosangan pulak tiada di Sabah.

Awal-awal lagi kami sudah beli ticket flight balik Sabah untuk hantar anak & my sis in law on June tapi kami beli balik tiket untuk balik awal on April. Dalam tempoh menunggu hari untuk hantar anak dan sis in law balik Sabah, receive good news on April Fool.. sikit tidak  percaya.. manalah tau prank.. saya dapat transfer balik negeri on 14 April.. Gila mendadak.. so buat penangguhan..

Lapor diri 5.5.2014 di tempat baru.. suasana sangat berbeza.. macam baru pindah sekolah pula.. terkebil-kebil tidak tahu mau buat apa... Mujur mudah suaikan diri di tempat baru..

Warghhh sungguh mencabar.. Anak mama jaga di Tenom... Husband pula belum dapat pindah.. warghhhh sedih sangat.. Dari awal lagi my mum pesan.. jangan terlalu ingat anak nanti..nanti anak pulak demam.. hujung minggu balik la jumpa anak.. Hari-hari call family di Tenom tanya anak.. 1 hari entah berapa kali call... sampai diorang pun naik muak pulak... hehehehehehe... Apa-apa pun pengorbanan tu memang perlu ada..



No comments:

Post a Comment