Saturday, June 8, 2013

Syukur Tuhan...

(Lama simpan-simpan)


Rasa bersyukur teramat sangat dengan pemberian Tuhan terhadap kami berdua suami isteri. Sesuatu pemberian yang cukup bermakna. Sebelum kawen hari tu ada juga beberapa kawan tanya.. lepas kawen nie merancang ka? kut-kut tidak mahu ada anak terus. Fikir-fikir, kalau kawen tapi merancang untuk tidak ada anak terus bagus lagi saya tangguhkan perkahwinan.. lain orang lain pandangan. lain orang lain cara.


Lama juga saya simpan-simpan.. cuma ada 1 orang kakak opis yang tau.. minta pendapat sebab tidak ada pengalaman dengan pregnancy test.. sebab first check double line tu warna pink. Sebelum tu ada juga bagi tau dengan kedua-dua family kita orang.. tapi diorang hanya bagi nasihat suruh hati-hati.. nanti double check di klinik. en.suami tidak berpuas hati.. teruja pun ada juga.. en. suami beli pregnancy test yang lebih canggih lagi.. test dan ujian tetap positif siap ada anggaran minggu lagi.. baru la saya ada perasan teruja.. sebab takut sangat untuk berharap. Keesokkan hari en. suami terus bawa ke klinik.. scan dan confirm memang ada. tapi  kecil sangat sebab baru beberapa minggu. Doktor suruh ambil appointment untuk buat buku pink. selama menanti untuk buat buku saya try tidak mahu bagitau dengan rakan-rakan yang lain. yalah bukannya apa orang cakap jangan dulu di heboh-hebohkan masa awal-awal kandungan. . yang boleh terbagi tau bila ikut kuar ngan Pn. Elis.. dan rasa macam tidak selamat bila dia drive kereta terlalu laju dan ada sedikit hentakan.. risau.. so terbagitau la.. supaya bleh la dia fikir-fikir tentang keselamatan... hehehhe yang kak aini pula terpaksa bagi tau sebab ada juga dia tanya makan ubat apa.. saya pulak jenis yang tidak suka orang busybody pasal diri saya.. habis la mulut longkang saya nie marah dia.. siap cakap lagi "pon mo sebok" kesian juga ngan dia.. apa boleh buat sudah spesis saya macam nie.. sebab saya jenis akan share bila saya rasa perlu dan sesuai. Masa saya bagitau dia tu saya berharap sangat dia jangan la bagitau kawan-kawan lain. Masa nie morning sickness tidak teruk sangat. Tidak menyebabkan saya menjadi lembik.. syukur... cuma sebelah petang berat sangat kepala nak baring ja... Kulit muka pun nampak kering.. sebab hanya pakai pencuci muka ja.. hidu bau krim muka pon pening.. sudah la memang muka nie comot bertambah comot la jadinya.. dengan liang pori yang besar.Tapi tidak apa... yang penting semoga Tuhan pelihara keluarga saya, beri kesihatan pada baby dan mummy baby, daddy baby.. God Bless Us.. Amen..

No comments:

Post a Comment