Tuesday, April 3, 2012

tidak salah kan...

Takut, risau, seram semua ada... bila ada dua orang  mamat bangla kot naik moto tanya direction pergi P11F. Actually dari jauh lagi saya sudah nampak mamat tu tanya dengan orang yang bawa kereta kancil di traffic light.Masa tu dalam otak nie teringat kejadian simbah asid ja.. rasa ngeri ya amat.. kereta kancil tu pun memang buat tidak layan ja langsung tidak buka cermin kereta. Tiba ja lampu hijau terus kancil tu pecut tinggalkan mamat dua orang tu.Dalam otak fikir saya selamat ja sebab berlawanan arus laluan. Tup..tup.. dengan beraninya orang tu bawa moto lawan arus.. Masa tu mahu saja saya lari ke belakang bustop. tapi tidak juga bergerak... terus buat-buat sibuk cari barang dalam beg. Serius kalau betul saya seorang memang saya lari nasib baik ada juga seorang perempuan di hujung bustop dia pun buat -buat sibuk juga.. baik punya mamat tu berhenti depan saya. Dengan cekapnya mata nie memerhati benda-benda yang ada dalam raga moto dan tangan diorang mana la tau ada benda-benda yang mencurigakan. Soalan yang dia tanya pun saya jawab ala kadar ja.. ikut apa yang saya tau ja..Lepas orang tu jalan baru saya perasan saya bagi direction yang salah.. yalah takut punya pasal.. otak jawab ikut logik ja.

Kesian juga dengan orang yang betul-betul perlukan pertolongan tapi disalah tafsir. tapi tidak salah juga saya berhati-hati. Banyak kes-kes jenayah berlaku so jadi la macam tu.

No comments:

Post a Comment