Wednesday, October 26, 2011

26 Okt 2011

Tiada idea bagi title untuk n3 nie.. yang pasti kulit saya jadi gelap.. huhuhu tidak sampai 40 min. dalam kolam renang sudah sun burn.. hehehehe kemarin Kak Zah sms mau p swim hari nie... sebelah pagi..sebab confirm hujan sebelah petang.. itu sudah menyebabkan rancangan tergendala.. so sekarang tukar plan.. pegi swim sebelah pagi.. hehehhehe hari nie lambat bagun kul 9.00 am baru bangun.. huhuhu dora.. dora.. kalau tinggal dengan mama bapa nie.. sudah kena bagi ceramah.. awal lagi sebenarnya saya bagun.. dalam 5.00 am... tidak bleh tido.. so on lappy reading cerpen dalam penulisan2u.com.. entah ada brapa story saya baca.. sampai dekat kul 7.00 am baru rasa mengantuk.. off lappy tolak tepi dan sambung zzzZZZ.. sedar-sedar kul 9.00 am.. whurghhhh kelam kelibut bagun cuci muka.. berus gigi.. pack benda-benda sepatutnya tuk ber'swim.. terus jalan tunggu bas.. dalam 9.50 am baru ada bas.. aiyooo lambat gila.. pagi nie rasa cuaca sangat la best sebab cerah ja.. tapi yang tidak best buat kulit saya terbakar.. huhuhu tulah sudah bawa sun block tapi tidak pakai..pandai sangat..masa sampai tadi tengok Kak Zah sudah berenang-renang dalam air.. hehehhe best gila rasa sebab lama tidak berenang.. ingat-ingat juga pesan 'doktor kesayangan' suruh swim dalam 20 hingga 30 minit ja.. hehehe tiapa kn kalau sy lebihkan 40 minit.. hikhikhik...tengok Kak Zah swim... banyak perubahan masa dia mula-mula belajar..yalah practice makes perfect kn.. lepas swim tu sempat bersantap di medan selera presint 9.. merangkap makan tengah hari la katakan.. makan soto tapi tidak puas.. tiapa la.. janji ada makan lagi pun tadi tidak sempat break fast.. sambil makan sambil crita-crita ngan Kak Zah.. lepas makan kitaorang pun balik...kak zah tunggu bas kak zah.. saya pulak tunggu bas saya.. tapi saya naik bas dulu.. 

Masa tunggu bas tu... ada dua orang budak lelaki mungkin dalam form 3 or 2.. ehewww buat panas pulak telinga saya nie.. asyik keluar ayat tidak senonoh ja. asyik mencarut.. pelik eh.. budak zaman sekarang keterlaluan sangat.. mau ja cakap boleh tak kuarkan ayat baik sikit tu dik.. tapi tahan-tahan ja yalah saya pun bukan bagus sangat bahasa melayu.. maklumlah ayat semua baku sangat..nanti orang tidak faham.. tidak pasal-pasal pulak diorang cakap saya orang luar.. yang pasti guru-guru tidak la mengajar cakap benda yang tidak baik.. hishhhh jiwa saya ngam di kampung halaman la... mudah-mudahan pengaruh macam tu tidak la merebak ke kampung.. kalau tidak.. pupus pulak budak-budak yang membesar dalam pengaruh yang sopan santun.. 

mode : error 

No comments:

Post a Comment