Saturday, May 4, 2013

Manusia,..

Lega rasanya duduk sebumbung dengan suami. Tidak perlu rasa sakit hati lagi pasal rumah macam tinggal di rumah bujang.. bersih.. kotor kita sendiri yang tanggung.. hehehehhehe.. Yang paling penting kerjasama daripada en. suami sangat lah membuatkan saya rasa indah aja.. Mudah-mudahan berpanjangan hingga akhir hayat. Tapi...ada juga perangai yang baru ditunjolkan lepas kawen. Rasa lucu pun ada.. rasa geram pun ada..

Masa mula-mula tinggal di rumah baru en. suami ada sok sek pasal sorang tetangga yang tinggal di ground floor pentingkan diri sendiri bila parking kereta melintang daripada lot parking yang menegak.. dari 3 biji kereta boleh parking hanya 1 biji kereta dia ja boleh parking.. Walaupun tempat parking tu depan rumah dia.. tapi jangan la pentingkan diri sangat.. Tau la sekarang nie tidak la banyak penghuni blok so banyak juga kosong parking.. Tapi sangatlah kecewa bila tengok perangai manusia nie tidak ada moral untuk memberi ruang pada pengujung yang datang bila ada majlis kenduri kawen yang dibuat di kawasan parking kereta tempat yang sama.. bagi saya sangat la tidak bagus sikap macam tu.. tetangga lain yang tinggal di ground floor tidak juga buat macam tu.. 

Apa-apa pun mudah-mudahan la dia berubah.. entah berapa banyak orang mengutuk dia... 

.................................................................................................

Hurmmmm kadang rasanya hati manusia nie kalau sudah tidak berkenan, buat sehabis baik pun ada juga kesalahan.. Pantang ada kesilapan orang tu buat.. confirm di tebar.. dicanang.. di kutuk... kalau boleh segala medium digunakan untuk buat sindiran... 

No comments:

Post a Comment